Стікери: історія одного винаходу

Стікери: історія одного винаходу

Як все починалося


3M — компанія-гігант. Цей американський конгломерат займається виготовленням багатьох потрібних речей: абразиви, стоматологічна продукція, ламінат, засоби догляду за автомобілями… Всього більше 55 000 найменувань!


Серед них була клейка стрічка. У 60-х роках хімік Спенсер Сільвер за дорученням керівництва 3M був зайнятий розробкою нової формули, завдяки якій можна було б отримати цупкіший клей для стрічки. Проте помилившись у розрахунках, він отримав абсолютно новий продукт: речовину, яка лише злегка тримає разом папірці. При цьому зовсім не залишаючи слідів після себе, коли шматки відкріплювали один від одного.


Інтуїція Спенсера підказувала — нова формула може зробити справжній переворот на ринку! Ось тільки незрозуміло, де саме вона стане у пригоді… Директори 3M міркували у тому ж напрямі: результат, звісно, цікавий, але потрібно знайти сферу використання. Інакше фінансувати подальшу роботу зовсім немає сенсу.


Так почалися роки пошуків. Які завершилися випадковістю.


office-notes-colorful-paper.jpg


Церковні співи та закладки


Арт Фрай — також хімік та колега Сільвера. Працюючи над своїми проектами, він ніколи не забував про своє невеличке хобі: співати у місцевому церковному хорі. Та його завжди дратувала одна неприємність. Його книга псалмів була наповнена закладками, які лише чекали випадку, щоб у черговий раз випасти на землю. Постійно піднімати, шукати місце, щоб повернути неслухняну закладку, повертатися самому на потрібний псалом… Все це неймовірно злило Фрая. Так продовжувалося довгий час.


Аж поки він не дізнався про «непотрібний» клей Спенсера Сільвера. І тут Фрай зрозумів: те, що речовина лише злегка трималася, допоможе йому у «боротьбі» із закладками!


AboutUs_TheBoiseBlitz_rG-57-Columns-1.jpg

Спенсер Сільвер та Арт Фрай 


Арт попросив трохи клею у Спенсера, наніс його на першу закладку. Вона перестала випадати. А коли потрібно було перенести її в інше місце, ніяк не шкодила книзі.


Поспілкувавшись, колеги дійшли висновку: а що, якщо створювати невеличкі папірці-закладки, на яких буде стрічка клею? Приклеїв куди потрібно, написав коротку пам’ятку на квадратику… Такий собі відривний записник!


Все це два хіміки розповіли керівництву компанії.


frysilver.jpg

Фрай та Сільвер сьогодні


Революція відбулася!


І навіть зараз їм не повірили. «Ну кому це потрібно? Хто буде користуватися якимись папірцями?!» — знову чулося у відповідь.


Не можеш переконати словами — доведи ділом. Фрай та Сільвер почали демонструвати на власному прикладі переваги новинки. Всі короткі нотатки по роботі вони записували та приклеювали на ці папірці з липким шаром. Поступово чутки про такий незвичайний спосіб пам’ятати про дрібниці дійшли до інших працівників відділу. День за днем все більше колег починали користуватися чудернацькими папірцями. І зовсім скоро це стало звичною справою для всіх, хто працював у компанії: запиши необхідне, відірви клаптик паперу та приклей його де треба.


Керівники 3M нарешті здалися. Вони погодилися на масовий випуск нового продукту. Яскраві квадратики назвали Post-It. Пробну партію надіслали покупцям. 90% з них замовили продукт вдруге. Почався стрімкий бум на клейкі папірці.


pexels-photo-3782235.jpeg


Від вчора до сьогодні


Те, що почалося як невдалий експеримент наприкінці 60-тих, через 20 років стало абсолютною нормою. У 80-тих роках вся Америка вже користувалася нотатками зробленими на Post-It.


Постійні покращення дозволили досягнути нових вершин: згодом клей став стійким до води. Нові види папірців бренду Post-It дозволяли використовувати їх навіть у снігопад: клаптик однаково вперто тримався поверхні. І як раніше, не залишав сліду, коли його відривали.


На початку 2000-х вже понад 100 країн щодня знаходили на своїх моніторах, холодильниках, дошках, столах важливі нагадування на жовтих, червоних, зелених папірцях.


Революція у бізнесі та повсякденному житті, яку так прагнули Фрай та Сільвер нарешті відбулася!

Будь-якого розміру, кольору чи форми — різноманітні стікери завжди є в наявності у магазинах та на сайті мережі «Офіс Центр».

IMG_2609-1.jpg